Forretningsbetingelser
1. Generelle oplysninger
CVR. nr.: 35842144
Telefon: +45 20402052
we@acumen.dk
Rosenvængets Allé 11, 3.t.v.
2100 København Ø.
Ved kunden forstås den person eller virksomhed, der har indgået aftale med Acumen.
Disse almindelige forretningsbetingelser er gældende for de ydelser, som Acumen leverer og som kunden til enhver tid har bestilt hos Acumen, medmindre andet er aftalt mellem partnerne.
Forretningsbetingelserne gælder uanset om kunder bestiller Acumens ydelser skriftligt, mundtligt, telefonisk, via e-mail eller på en anden måde uanset kommunikationsform.
2. Aftalens parter
Ved parterne forstås kunden og Acumen, der begge er ansvarlige for at vilkårene i henhold til nærværende forretningsbetingelser overholdes.
3. Ydelser
Ved ydelser forstås Acumens tilbud til sine kunder på dens hjemmeside, www.acumen.dk.
Acumen påbegynder levering af ydelsen, når den aftalte tid til rådgivningen eller kurset starter.
4. Priser og betaling af rådgivningsydelser
Ved bestilling, om det er skriftligt, mundtligt, telefonisk, via e-mail eller på en anden måde uanset kommunikationsform, skal kunden betale for konsulentydelser, facilitering af workshops og kurser umiddelbart efter afholdelse med 8 dage netto som betalingsbetingelser medmindre, der foreligger en skriftlig aftale om et andet tidspunkt.
Rejseomkostninger
Almindelige og forventelige udgifter i forbindelse med udførelse af konsulentarbejdet (herunder ophold og forplejning), viderefaktureres kunden. Kørsel og transportudgifter i forbindelse med møder og kurser beregnes altid fra Acumens kontor i København.
Alle priser, der måtte være lagt på Acumens hjemmeside, www.acumen.dk, er anført i danske kroner.
Priserne er anført uden moms.
5. Fortrolighed
Acumen er forpligtet til at behandle alt materiale og alle oplysninger, herunder også den udførte ydelse, med fortrolighed. Acumen må ikke, uden at have indhentet mundtlig eller skriftlig tilladelse hos kunden, omtale eller dele information om kunden med tredjepart.
6. Ansvarsbegrænsning
Acumens ansvar for ydelser omfatter ikke forhold, der ikke kunne forudses på tidspunktet for ydelsens levering eller indgåelse af aftale med kunden. Acumen er ikke ansvarlig over kundens egne handlinger foretaget efter rådgivningen er leveret i de virkeområder, som rådgivningen er leveret under, herunder kundens egne fejl ved udførsel af handlinger, som Acumen har givet i råd. Acumen kan ikke stilles til ansvar, hvis kunden ikke når de erhvervsmæssige mål, som kunden selv er gået med til ved rådgivningen. Kunden er således fuldstændig og alene ansvarlig for at nå de, ved rådgivningen satte, erhvervsmæssige mål.
7. Afbestilling og fortrydelse af rådgivningsydelser
Kunden kan til enhver tid afbestille visse tidsbestemte ydelser ved at kontakte virksomheden skriftligt eller mundtligt, før rådgivningen, kurset eller facilitering er leveret, under disse forhold:
Kundens flytning eller aflysning af interne workshops, kurser eller andre ydelser
Hvis flytning af en aftale sker inden 4 uger fra det aftalte afholdelsestidspunkt, sker dette vederlagsfrit. Herefter betales 50 % af gennemførselshonoraret, og de resterende 50 % efter den aktuelle gennemførelse. Opsigelsen skal være skriftlig.
I forbindelse med åbne kurser
I forbindelse med åbne kurser er betalt gebyr en forudsætning for deltagelse. For åbne kurser og uddannelser debiteres en fast deltagerpris, som kurset er annonceret til. Normalt omfatter denne fuld forplejning samt deltagermaterialer, mens evt. overnatning er på deltagerens egen regning. I øvrigt gælder de samme aflysningsregler som nævnt ovenfor. Dog kan en aflysning ændres til, at en anden overtager den købte plads.
8. Behandling af persondata
Persondata delt af kunden med Acumen, bliver udelukkende brugt til at udføre ydelsen, hvis ikke andet er aftalt mellem kunden og Acumen. Acumen er forpligtet til at behandle kundens persondata ansvarligt og deler dem ikke med tredjepart uden kundens udtrykkelige accept gennem skriftlig eller mundtlig tilladelse. Acumen forpligter sig til at aldrig sælge kundens persondata videre til tredjepart.
9. Ændring af forretningsbetingelser
Acumen har ret til at ændre forretningsbetingelserne ensidigt og til enhver tid
10. Bankforbindelser
Sparekassen Danmark reg. nr. 9070 konto nr. 0001505483
11. Lov og værneting
Acumen er underlagt dansk lov. Alle eventuelle tvister mellem kunde og Acumen skal igennem dansk domstol.