KONFLIKTMÆGLING via MEDIATION og KONFLIKTMÆGLER
KONFLIKTHÅNDTERING
Løs konflikterne intelligent med mediation og konfliktmægler
Negative, langvarige og indædte konflikter koster direkte på bundlinjen, og de løser sig sjældent af sig selv. Med konfliktmægling vha. mediation lærer parterne at samarbejde om at finde en konstruktiv fælles løsning med fokus på fremtiden.
Konflikter opstår i alle samarbejdssituationer. Mellem medarbejdere. Mellem ledere og medarbejdere. Mellem chefer. I ledergrupper, teams og bestyrelser. Mellem leverandør og kunde.
Mange uoverensstemmelser løses heldigvis på en ukompliceret måde, og folk kommer videre.
Men konflikterne på en arbejdsplads kan også blive så fastlåste, at det går voldsomt ud over arbejdsindsatsen og trivslen. Effektiviteten og produktivitet falder, og sygemeldinger er ikke usædvanlige. Sammenlignet med omkostningerne ved en langvarig konflikt er der mange penge at spare på at inddrage en konfliktmægler eller mediator.
“10% of conflicts are due to difference in opinion. 90% are due to wrong tone of voice”
Erfaring
Vi har været involveret i konfliktmægling og mediation i de sidste femten år i virksomheder som SAS, Ørsted (tidligere DONG Energy), KMD, Det Kongelige Teater, Sydfyns Elforsyning, m.fl.





Vil du vide mere om konfliktmægling og mediation på arbejdspladsen?
Kontakt os for at få en dialog om jeres konkrete behov. Vi svarer dig så hurtigt som muligt.
Hvordan foregår en mediation?
Mediationen indledes kun, når begge eller alle parter deltager frivilligt i konfliktmæglingen. Ved flere parter, kan der være behov for at være to mediatorer der arbejder sammen. I hovedreglen møder konfliktmægleren de involverede parter med mindst mulig forhåndsviden for at sikre den nødvendige upartiskhed, neutralitet og ligeværdighed.
Typisk en halv dag eller to halve dage over en kortere periode. Konfliktmæglingen kan også tage længere tid, afhængig af situation og omfang.
Værdiskabelsen ved mediation og konfliktmægling
Når I vælger en uddannet og erfaren mediator får I medarbejdere, ledere eller grupper, der faktisk kan fungere sammen igen og berige hinanden og deres omgivelser i stedet for det modsatte.
I får ligeledes en model at arbejde med i andre konflikter, og kan på den måde demonstrere for resten af organisationen, at I tager mennesker alvorligt, og I gerne vil lære at blive bedre til at håndtere konflikter på en konstruktiv måde.
"Dialogue is the most effective way of resolving conflict"
Tenzin Gyatso, the 14th Dalai Lama
Sammen med jer kan vi også udarbejde et decideret konfliktdesign, som gør det let for alle i organisationen at vide, hvad de gør i de tilfælde, hvor det bliver nødvendigt at igangsætte en mediation. På den måde er I med til at vise, at mediation er en legitim måde at løse konflikterne på.
Skriv til os - eller ring på 2040 2052
…og få den gode stemning tilbage på arbejdspladsen